SPRAWOZDANIE
RADY NADZORCZEJ
MIASTECKIEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ
ZA 2018
r.
Szanowni Państwo!
W imieniu Rady Nadzorczej
MSM pragnę przedstawić sprawozdanie z działalności Rady za 2018 r.
W roku 2018 Rada
Nadzorcza pracowała w składzie:
1. Marian Zabłocki
– Przewodniczący Rady Nadzorczej,
2. Radosław
Wójtowicz – Z-ca Przewodniczącego Rady Nadzorczej,
3. Anizja Fesio
– Sekretarz Rady Nadzorczej,
4. Edward Jahnz
– Przewodniczący Komisji Rewizyjnej,
5. Teresa Serbin
– Sekretarz Komisji Rewizyjnej,
6. Bernard
Mrozewski – Członek Komisji Rewizyjnej,
7. Antoni Muzyka
– Przewodniczący Komisji Technicznej,
8. Ewa Szyca
– Sekretarz Komisji Technicznej,
9. Jacek Biedrzycki
– członek Komisji Technicznej.
Po śmierci Kol.
Radosława Wójtowicza Z-cy Przewodniczącego Rady
Rada Nadzorcza od
dnia 21.05.2018
roku pracowała w składzie:
Prezydium Rady Nadzorczej
1. Marian Zabłocki
– Przewodniczący Rady Nadzorczej,
2. Szyca Ewa
– Z-ca Przewodniczącego Rady Nadzorczej,
3. Anizja Fesio
– Sekretarz Rady Nadzorczej,
Komisja Rewizyjna:
1. Edward Jahnz
– Przewodniczący Komisji Rewizyjnej,
2. Teresa Serbin
– Sekretarz Komisji Rewizyjnej,
3. Bernard
Mrozewski – Członek Komisji Rewizyjnej,
Komisja Techniczna:
1. Antoni Muzyka
– Przewodniczący Komisji Technicznej,
2. Renata Pewińska
– Sekretarz Komisji Technicznej,
3. Jacek Biedrzycki
– członek Komisji Technicznej.
Rada Nadzorcza swoją
funkcję kontrolno - nadzorczą realizowała w oparciu o przepisy Prawa Spółdzielczego,
Ustawy o Spółdzielniach Mieszkaniowych, postanowienia Statutu, wewnętrzne normy
o charakterze regulaminowym oraz roczne plany pracy Rady Nadzorczej i jej Komisji
problemowych.
Rada Nadzorcza w
swojej pracy kierowała się zawsze dobrem ogólnym, jakim jest wspólna własność mienia
spółdzielczego, jak również dobrem poszczególnych członków spółdzielni, dbając o
powierzone do nadzorowania mienie, ze szczególnym uwzględnieniem minimalizacji kosztów
oraz generowaniem oszczędności przy jednoczesnym dążeniu do poprawy, jakości funkcjonowania
Spółdzielni.
Rada Nadzorcza działała
poprzez:
- posiedzenia Prezydium,
- posiedzenia plenarne,
- posiedzenia Komisji
stałych: Rewizyjnej i Technicznej,
- dyżury Przewodniczącego
Rady Nadzorczej,
- spotkania z mieszkańcami
poszczególnych osiedli,
- udział członków
Rady Nadzorczej w pracach komisji przetargowych, przeglądzie stanu budynków oraz
realizacji innych zadań bieżących.
W pracy Rady brane
były pod uwagę zgłaszane przez mieszkańców opinie, wnioski i uwagi pisemne, telefoniczne
czy też składane osobiście w biurze Spółdzielni lub na posiedzeniach Rady.
Rada Nadzorcza pracowała
zgodnie z rocznymi planami pracy.
Cykl pracy Rady
Nadzorczej był zgodny z zatwierdzonymi planami pracy Rady na rok 2018 r. poszerzonym
o sprawy wynikające z bieżących potrzeb, stosownie do wymogów Regulaminu Rady Nadzorczej
oraz Statutu Spółdzielni. Rozpatrywanie każdego tematu zależnie od jego specyfiki
kończyło się przyjęciem wniosków, wydaniem zaleceń, podjęciem stosownych uchwał
bądź zajęciem stanowiska wobec rozpatrywanych spraw.
W zależności od
charakteru omawianych spraw, posiedzenia odbywały się w obecności Zarządu, Pełnomocników
a w razie potrzeb również Radcy Prawnego Spółdzielni.
W okresie sprawozdawczym,
czyli w okresie 2018 roku Rada Nadzorcza odbyła 7 posiedzeń plenarnych podejmując 42 uchwały Prezydium
Rady Nadzorczej obradowało 4 razy, natomiast Komisje
Rady łącznie odbyły 11 spotkań.
Uchwały Rady Nadzorczej
zawsze były poprzedzone szczegółowymi i wnikliwymi analizami. Frekwencja na posiedzeniach
Rady Nadzorczej wynosiła 97,55 %. Prezydium Rady, zgodnie z określonymi w statucie kompetencjami, zajmowało
się organizowaniem i koordynowaniem pracy Rady Nadzorczej, ustalając porządek obrad
posiedzeń plenarnych i ich terminy, rozpatrując projekty uchwał oraz materiały przedkładane
na posiedzenia plenarne. Poszczególne Komisje zajmowały się sprawami wynikającymi
z ich zakresu działania oraz analizowały sprawy, które były przedmiotem obrad Rady.
Stałym punktem porządku obrad Rady Nadzorczej była informacja Zarządu z bieżącej
działalności Spółdzielni oraz informacją z posiedzeń dyżurów Rady Nadzorczej.
Rada Nadzorcza dokumentuje
swoją pracę sporządzając protokoły z posiedzeń, wykaz podjętych uchwał, rejestr
korespondencji oraz roczne sprawozdanie z działalności. Podkreślić należy, że współpraca
Rady Nadzorczej z Zarządem układa się prawidłowo, mimo różnic w ocenie spraw, sposobów
działania i wynikających z tego czasem trudnych i długich dyskusji, ostatecznie
zawsze osiągany był konsensus w imię nadrzędnego dobra, jakim jest interes członków
Spółdzielni.
Głównymi zagadnieniami,
którymi zajmowała się Rada Nadzorcza w omawianym okresie sprawozdawczym były:
- analiza i ocena
bieżąca kosztów i przychodów Spółdzielni,
- analiza i ocena
kwartalnych sprawozdań finansowych Spółdzielni,
- przyjęcie planu
pracy Komisji Rewizyjnej i Technicznej na 2018 r.,
- przyjęcie planu
pracy Rady Nadzorczej na 2018 r.,
- zatwierdzenie
zaliczki na podgrzanie wody,
- przyjęcie planu
remontów na 2018 r.,
- zatwierdzenie
wyników finansowo – gospodarczego za 2017 r.,
- przyjęcie sprawozdania
z działalności Zarządu za 2017 r.,
- przyjęcie sprawozdania
Rady Nadzorczej za 2017 r.,
- zatwierdzenie
podziału Walnego Zgromadzenia na części i ustalenia zasad zaliczania członków do
poszczególnych części,
- przyjęcia planu
rzeczowego na remonty i modernizację na rok 2018 dla miejscowości Miastko, Kępice,
Koczała,
- zmiany w planie
remontów i modernizacji na 2018 r.,
- przyjęcie w poczet
członków spółdzielni,
- stwierdzenie członkostwa,
- zatwierdzenie
sprawozdania finansowego za 2017 r.,
- ustalenia stawek
za koszty centralnego ogrzewania na sezon grzewczy 2017 /2018 dla lokali mieszkalnych,
- ustalenia stawek
za c.o. dla lokali użytkowych,
- rozliczenie łącznych
kosztów c.o. poniesionych w sezonie grzewczym 2017/ 2018 r.,
- ustalenie odpisu
na fundusz remontowy,
- przyjęcie stawek
eksploatacyjnych,
- zatwierdzenie
zaliczki na podgrzanie 1 m3
wody,
- analiza pracy
Zarządu oraz informacji o bieżących działaniach Zarządu,
- rozpatrywanie
wniosków i uwag oraz odwołań dotyczących działania Zarządu Spółdzielni,
- podjęcie uchwały o przeprowadzeniu
lustracji pełnej za lata 2015 do 2017 r.
- rozpatrywanie
uwag, opinii i wniosków zgłoszonych przez członków.
Lustracja
spółdzielni została przeprowadzona przez lustratora Krajowej Rady Spółdzielczej
w Warszawie ul. Jasna 1 Pana mgr Tadeusza Stefka upr. lustratora Nr 851/95 działającego
w oparciu o upoważnienie Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowej w Bydgoszczy
nr 15/2018 z dnia 12.09.2018 r.
Lustracja
przeprowadzona została w dniach 10.09.2018 r. do 09.11.2018 r. obejmowała ona całokształt
działalności Spółdzielni. Lustracja zakończyła się
przyjęciem protokołu oraz listem po lustracyjnym Prezesa Zarządu Regionalnego Związku
Rewizyjnego w Bydgoszczy. Podsumowując opinię Związku wyrażoną w liście po lustracyjnym
należy stwierdzić, iż lustracja nie wykazała żadnych nieprawidłowości i pozytywnie
oceniła działalność całej Spółdzielni oraz jej organów.
Zgodnie
z art. 93 §1b i § 4 Prawa Spółdzielczego oraz § 76
punkt 3 Statutu Spółdzielni na Walnym Zgromadzeniu zostaną przedstawione wyniki
przeprowadzonej lustracji i przyjęte wnioski po lustracyjne.
Rada Nadzorcza podsumowując całokształt działalności Zarządu, a przede
wszystkim osiągnięte wyniki gospodarczo – finansowe ocenia ogólną sytuację Spółdzielni,
jako dobrą. Wysiłki poszczególnych pracowników Spółdzielni składają się łącznie
na jej stabilne i bezpieczne funkcjonowanie.
Zarząd Spółdzielni prowadzi skuteczne działanie w zakresie windykacji
należności Spółdzielni zobowiązań jej członków. Poziom i struktura zadłużenia nie
stanowią zagrożenia dla płynności finansowej Spółdzielni a zadłużenia utrzymują
się na bardzo niskim poziomie już od kilka lat. Powyższe działania Zarządu należy
ocenić pozytywnie.
Rada Nadzorcza składa podziękowania Zarządowi Spółdzielni oraz wszystkim
osobom, które swoją aktywnością przyczyniają się do utrzymania i pomnażania majątku
spółdzielczego, a także poprawy, jakości funkcjonowania Spółdzielni.
Rada Nadzorcza wnosi o:
1. przyjęcie sprawozdania
Rady Nadzorczej z działalności za 2018 r.
2. zatwierdzenie
sprawozdania finansowego za 2018 r.
3. udzielnie absolutorium
Zarządowi Miasteckiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Miastku pracującemu jednoosobowo
Prezesowi Zarządu Tomaszowi Fabianiak.
Słowa podziękowania
kieruję do Zarządu Spółdzielni Prezesa Tomasza Fabiniak i Pełnomocników Pani Beaty
Demko i Pani Beaty Kałuzińskiej, którzy swoją pracą przyczynili się do bardzo dobrej
współpracy z Radą Nadzorczą i do realizowania zadań ciążących na Spółdzielni wykorzystując
swoją najlepszą wiedzę i doświadczenie z zakresu sprawowania swoich funkcji, a tym
samym dbając o dobre imię i kondycję finansową Spółdzielni. Wyrażam podziękowania
wszystkim pracownikom MSM, którzy swoją pracą przyczynili się do dobrego funkcjonowania
Spółdzielni.
W związku z kończącą się kadencją
członków Rady Nadzorczej chciałbym złożyć serdeczne podziękowania wszystkim ustępującym
członkom Rady Nadzorczej za zaangażowanie w sumienną i uczciwą pracę w Radzie Nadzorczej
w upływającej kadencji w latach 2015 – 2018. Dziękuję również za współpracę wszystkim
członom Rady przy realizacji zadań nakreślonych przez Statut Spółdzielni.
Składając podziękowanie życzę
dużo pomyślności w życiu osobistym, sukcesów w pracy zawodowej licząc na dalszą,
pomyślną współpracę dla dobra Miasteckiej Spółdzielni Mieszkaniowej.
Składam podziękowania
wszystkim Członkom Spółdzielni Mieszkaniowej Miastko, Kępice, Koczała, którzy swoim
zaangażowaniem dbają o ład i porządek wokół naszego wspólnego mienia.
Niniejsze sprawozdanie
zostało przyjęte na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 20 maja 2019 roku uchwałą
nr 23 /2019.
Dziękuję za uwagę.
Przewodniczący Rady
Nadzorczej
Marian Zabłocki